Tuesday, September 8, 2009

SEKSIkah Uniform Pelajar Sekolah Menengah ??

,
Sememangnya baju kurung putih uniform budak perempuan agak sedikit seksi. Kalau yang skirt tu lagilah, kadang kala tersingkap sampai nampak seluar dalam. Orang lelaki mesti setuju dengan kenyataan ini. Sebab masa zaman sekolah sememangnya kita selalu tengok body budak perempuan yang sedang mekar. Aku sedar ramai ustazah yang berjaya convince pihak sekolah untuk mewujudkan peraturan tambahan seperti mewajibkan pelajar perempuan pakai baju dalam, tidak boleh pakai bra color selain dari putih, mewajibkan mereka menutup belahan dileher, tidak membenarkan baju terlalu ketat dan sebagainya. Tapi masih banyak lagi sekolah terutamanya dikawasan bandar yang guru-gurunya tidak ambil peduli. Remaja lelaki yang juga sedang marak nafsunya sememangnya syok dan teruja dengan keindahan tubuh pelajar perempuan yang kadang-kala sengaja ditayang. Bayangkan pula masa hujan, atau semasa pelajar perempuan berpeluh, sememangnya ianya sungguh mengiurkan untuk ditatapi oleh pelajar lelaki. Memanglah pelajar lelaki tidak akan terus merogol atau mencabul pelajar perempuan itu, tapi sedikit-demi sedikit nafsu mereka diprovoke. Bila pelajar lelaki dah start menggatal, mereka akan ajak pelajar perempuan menggatal bersama. Dan terjadilah macam-macam masalah sosial.

Ini adalah contoh gambar :


Lihat, uniform pelajar sekolah menengah sekarang ialah berwarna putih dan berkain biru (sekolah menengah harian biasa). Bajunya agak transparent dan ia menyebabkan sedikit keseksian. Lebih lebih lagi jika ada pelajar yang sengaja memakai coli (bra) yang berwarna cerah contohnya merah, biru, hijau, kuning dan sebagainya. Jadi, hal ini tidak diambil beratkan oleh menteri menteri kita. Itu juga adalah penyebab rosak akhlak remaja zaman sekarang. Pelbagai kes rogol, buang bayi, dan sebagainya tetapi sebahagiannya adalah pelajar sekolah. Jadi, penulis akan menunjukkan lagi gambar pelajar sekolah menengah.



Saya (penulis) tidak nampak salahnya jika baju uniform pelajar perempuan ditukar warna. Mungkin seperti warna pengawas, pengawas perpustakaan atau diseragamkan dengan warna kain. Walaupun aku percaya keseksian uniform sekolah bukanlah penyebab utama keruntuhan akhlak remaja. Tetapi segala usaha untuk mengelakkan remaja kita terjebak seperti gambar dibawah, sememangnya saya setuju 100%.

















Tetapi, hakikatnya : (dijawab oleh menteri)



Tidak tertinggalan, pelajar sekolah menengah agama pun turut terikut :



Anda boleh menilai :





Jika saya meneruskan lagi penulisan saya ini, saya rasa tidak akan cukup ruang dan ia juga akan membosankan anda. Jadi, saya berhenti dahulu di sini. Pandai pandai lah menilai, dan jika anda ingin lagi gambar di atas, silalah google. Assalamualaikum ~

UPDATE : (020609)























Yang Best Ni :







Awek Bergaduh :





Kurang Ajar :



Lain Lain :












No comments: